سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«اینک انقلاب» گزارشی روزمره از انقلاب مصر

الثورة الآن اینک انقلاب

مطالعات مصر و خاورمیانه: روزنامه شرق که جدیداً فعالیت خود را از سر گرفته، در شماره روز دوشنبه 11دی در اقدامی جالب اقدام به انتشار ترجمه فارسی از کتابی در مورد انقلاب مصر کرده است.

این کتاب که در واقع روایت یک نویسنده مصری است با نام «سعد القرش» از انقلاب، « الثورة الآن.. یومیات من میدان التحریر» نام دارد.

این کتاب توسط خانم «مریم حیدری» به فارسی برگردانده شده و اکنون در روزنامه شرق منتشر می‌شود، تلاش کرده است تا روز به روز انقلاب مردمی مصر را از ابتدای 25 ژانویه تا 11 فوریه 2011 یعنی پایان حکومت حسنی مبارک روایت کند.

این کتاب مورد توجه جدی نویسندگان مشهور جهان عرب همچون «علاء الدیب»، «أحمد الخمیسی»، «محمود الوردانی»، «أسامة عفیفی»، «عمار علی حسن»، «عاصم حنفی» و «هویدا صالح» قرار گرفته است.

خانم حیدری پیش از این اشعاری فارسی را به عربی و همچنین اشعاری از شاعران معروف جهان عرب همچون «محمود درویش»، را به فارسی ترجمه کرده است.

در قسمتی از نوشته روزنامه شرق آمده است که وجه امتیاز این کتاب این است که سعد القرش در آن، با نگاه باریک‌بین یک روزنامه‌نگار و دید روایی یک رمان‌نویس، حوادث را دیده و ثبت کرده است؛ حوادثی که در آن دوره، در میدان تحریر، نهادها و روزنامه‌های مصر گذشته و به سقوط «حسنی مبارک» منجر شده‌اند. در این ستون، هر روز خلاصه یکی از این یادداشت‌ها منتشر می‌شود.

 

مطالعات مصر , انقلاب مصربیداری اسلامی روزنامه شرق , سعد القرش , الثورة الآن , محمود درویش , مریم حیدری

وی پی ان vpn رایگان و پرسرعت مخصوص کشورهای خاورمیانهروزانه

وی پی ان vpn رایگان و پرسرعت مخصوص کشورهای خاورمیانه روزانه





بازدید امروز: 78 ، بازدید دیروز: 49 ، کل بازدیدها: 390747
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ