سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصاحبه با تیجانی؛ وقتی همه امپریالیست مسیحی بودند

اسلام و خاورمیانه: امروز یه مصاحبه با «محمد التیجانی السماوی» روحانی شیعه تونسی داشتم.. که خیلی تجربه جالبی برام بود. هر بار در مورد هرکدوم از مشکلات جهان اسلام که باهاش می گفتم یه جورایی ربطش داد به امپریالیسم جهانی و استکبار جهانخوار.
مصاحبه قرار شد تو یه خونه ویلایی تو نیاوران باشه که ظاهرا هروقت که ایشون تشریف میارن ایران، اونجا اتراق می‏کنن. اول ازش یه سئوال کلیشه‏ای پرسیدم که به نظر شما خطر امروز برای جهان اسلام چیه که پاسخ داد: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و نابودی مارکسیسم در غرب دولت آمریکا به دنبال یک برنامه‌ریزی و نقشه‌ای بود تا امپراطوری خود در دنیا را در راستای بریتانیای سابق ادامه دهد و امروزه دغدغه اصلی امریکا جهان اسلام است چون در این برهه از زمان هیچ قدرتی به غیر از اسلام نیست که در مقابل این نقشه بایستد و همانطور که می‌دانیم اسلام دین آسمانی و الهی است و خداوند از همه مسلمین می‌خواهد که با عزت زندگی کنند و از این رو نباید در مقابل استثمار ذلیل شوند.استکبار جهانی این مسئله را به خوبی می‌داند و برای همین درحال برنامه‌ریزی در کشورهای اسلامی است و متاسفانه امروزه شاهد هستیم بسیاری از کشورهای اسلامی به غیر از جمهوری اسلامی ایران در قبال این مساله تسلیم شده‌اند.
وی در ادامه به برنامه‌های دقیق غرب که کاشتن اسرائیل در جغرافیای اسلام اشاره کرد و افزود: آمریکا با حمایت اسرائیل در واقع قصد تسلط بر اماکن و منابع نفتی، طبیعی و درعین حال مذهب و تعصب مسلمانان به دین الهی‌شان را دارد.
این اندیشمند مسلمان گفت: ما بعد از جنگ جهانی دوم شاهد بودیم غرب جهان عرب را تقسیم کرد و هر یک از کشورهای اروپایی سهم خود را از این کشورهای عربی برداشتند به نوعی که امروزه برای دفاع از استقلال خود باید به یک کشور بیگانه پناهنده شوند و به همین دلیل است که امروز وقتی ایران صحبت از تکنولوژی هسته‌ای می‌کند کشورهای عربی از این جریان می‌ترسند و در برابر ایران به غرب پناه می‌برند.
بعد از نویسنده کتاب «آنگاه هدایت شدم» در مورد نظر آقای مجتهدی شبستری در رابطه با عصمت پیامبر اسلام و .. پرسیدم که اول به چند آیه قرآن اشاره کرد و جوابی داد که اصلا انتظارش رو نداشتم؛ تیجانیادامه داد: اعتقاد به عصمت پیامبر بر هر مسلمانی که معتقد است خداوند پیامبران را برای هدایت بشر فرستاده واجب و هدف غرب تشکیک در بین مسلمانان است. برای همین اشخاصی را انتخاب و با امکانات کامل برروی آنها سرمایه گذاری می‌کنند؛ تا به این وسیله تشکیک در دین اسلام و بین مسلمین به وجود آورند.
وی در ادامه با مورد توجه قراردادن نقشه امپریالیزم مسیحیت به تکذیب پیامبر و سرمایه گذاری بسیار برای مسیحی کردن مردم در داخل بیان داشت: حتی یکی از مبشران مسیحی در تلویزیون عنوان کرده است کسی که بر محمد وارد شد جبرئیل نبود بلکه جن بوده است.
در ادامه این گفت و گو التیجاتی به موهومات برخی از اندیشه‌ها که دین را ساخته و پرداخته دست بشر می‌دانند اشاره کرد و اظهار داشت:برخی گمان می‌کنند انسان با توجه به نیاز خود دین را خلق کرده است در حالی که ساخته دست بشر محدود است و دین که از وحی برخاسته است نهایت ندارد.
جالبه که این نویسنده درادامه به بحران اقتصادی که امروزه گریبانگیر غرب شده هم اشاره کرد و گفت: اگر بشر تعالیم الهی و شریعت را با اقتصاد خود منطبق می‌کرد بحرانی به این شکل صورت نمی‌گرفت.
وی تصریح کرد: از جمله تعالیم اسلام حلال، حرام، غش و احتکار است در حالی که امروزه سرمایه داری در غرب به مالکیت نامحدود اموال و سرمایه رسیده‌اند و به شکل نامشروع به دنبال سود بیشتر هستند.
محمد التیجانی به دولت‌های جهان که دارای منابع طبیعی مثل نفت و گاز هستند اشاره کرد و گفت: اگر این منابع به طور عدالت آمیزی بین مردم تقسیم می‌شد و توسط قشر سرمایه‌دار احتکار نمی‌شد قطعاً امروز ما با چنین بحرانی مواجه نبودیم.




بازدید امروز: 1 ، بازدید دیروز: 13 ، کل بازدیدها: 389961
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ