• وبلاگ : مطالعات خاورميانه
  • يادداشت : تأملي بر گزينه اسلامگرايي در تونس
  • نظرات : 1 خصوصي ، 10 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + حميد ك 

    داشتم در گوگل درباره اسلام گرايان تونس و النهضه سرچ مي کردم که اينجا ÷يدا کردم

    بهانه اي شد تا عرض ادب کنم

    موفق باشي

    با تحليلي بر حوادث مصر به روزم

    منتظر حضور گرمتان -ياعلي

    سلام

    دوست عزيز خوبين شما

    راستي منو لينک نکردين؟

    + حسيني 


    سلام.مطلب خوبي بود.

    با اجازتون يه پاراگراف از اون رو براي تهيه گزارش از تونس استفاده کردم

    پاسخ

    خواهش مي كنم
    + علي 


    من نميدونم شما يا دوستان حکومتيتون چه چيزي تو اين جريانات مصر و تونس ديديد که اينقدر اون رو به انقلاب ايران وصلش ميديد؛شما عملا و عينا و رسما از هرچيزي که آمريکا ازش دفاع کنه ميگيد بده و منحرف؛مثل جنبش سبز!خب حالا هم آمريکا از مردم مصر حمايت ميکنه و اين کار رو هم يک بار که نه ده بار تا حالا کرده!ميخوام بدونم به نظر شما اين دورويي و تذوير شما رو نميرسونه؟

    من نميدونم چرا آقاي خامنه اي آبروي خودشون رو به همين راحتي به حراج ميزارن و قبل از اينکه حرفي بزنن؛در مورد اون فکر نميکنن که بعدش بخوان اينقدر هزينه کنند و مساله رو توجيه کنند و بگردند دنبال مدرک و سند که بگن اخوان المسلمين نظرش فلان يا بيسار!

    حالا به نظر شما آقاي خامنه اي اينقدر جرات و شهامت داره که اجازه ي يه راهپيمايي رو به ما سبز ها بده ..البته در جهت حمايت از مردم مصر،چون ما هم ميخوايم بر عليه ديکتاتور ها شعار بديم و شما که با اين مساله مشکلي نداريد!؟؟؟داريد؟؟؟

    پاسخ

    تنها من باب اطلاع عرض مي كنم. حمايت واشنگتن از حكومت مبارك در روزهاي اخير از مسلمات بوده و معلوم نيست جنابعالي حمايت آمريكا از مردم مصر را از كجا به دست آورده ايد.
    + شيعه كوچولو 

    نهايت آرزوي همه مومنين . برپايي انقلابهاي اسلامي در همه جهان و بخصوص کشورهاي اسلامي است که البته انقلاب حضرت مهدي عليه السلام بر ضد ستمگران خدانشناس صهيون حاکم بر جهان . آخرين آنها خواهدبود.

    ولي همانگونه که مستبصر بزرگ جناب دکتر محمد تيجاني ايدالله تعالي که خود از اهل تونس است و با راشد الغنوشي هم آشنايي کامل دارد مي گويد :

    اين شخص موافق با انقلاب اسلاي ايران نبوده و منحرف از راه اهل البيت عليهم السلام است و به عبارتي او . نمي تواند مقصود اصلي مومنين را که همانا رضاي خدا و پيروي از اهل البيت عليهم السلام است را بپيمايد و به اجراء بگذارد

    + محمدرضا 

    اين بحث انقلاب اسلامي يا انقلاب مردمي در تونس و مصر شده بحث روز////اگر ما انقلاب تونس رو در پي رويکرد ضد ديني بن علي بدونيم پس روي کار آمدن ملي گرا ها پس از وي چگونه قابل توجيه است به نظر من جنبه ها اقتصادي و سياسي جنبش مردمي در تونس بيشتر از جنبه ها اسلامي آن نمود پيدا کرده است.

    + ياسر كنعاني 


    با سلام

    با تشكر از نظرتان سايت جنابعالي بسيار مفيد و ارزشمند است در صورت تمايل لينك نماييم

    + eslami 
    .

    سلام بحق گفتي او ايران که قرار بود انقلاب بشه بختيار را اوردند تا کمي مردم آروم تر بشند تا انقلاب از نيروهاي اسلامي فاصله بگيره.

    خدا رهبري چون خميني را نصيبشون کته